Tuesday, November 20, 2012

Antibiotik dan perubatan elektronik


Antibiotik adalah sejenis sebatian kimia yang digunakan untuk melawan jangkitan mikro organisma seperti kuman atau bakteria. Semua ubat antibiotik mesti dimakan sehingga habis. Ini adalah untuk memastikan semua mikro-organisma yang menyebabkan penyakit dibunuh untuk mengelakkan terdapatnya mikroorganisma yang akan imun kepada antibiotik berkenaan.

Kesan kepada sistem tubuh

Pengambilan antibiotik yang salah boleh mengakibatkan impak besar terhadap sistem tubuh badan manusia. Salah satunya adalah antibiotik itu sendiri boleh menjadi racun kepada tubuh badan.

Pengambilan antibiotik sepatutnya seiring dengan penyakit yang dialami pesakit. Pesakit yang tidak dijangkiti bakteria, janganlah sewenang-wenangnya membuat kesimpulan yang mana hanya membeli ubat-ubatan seperti antibiotik di farmasi terdekat tanpa merujuk dengan pakar terlebih dahulu.

* Dalam sistem perubatan elektronik (alternatif), antibiotik yang terbaik adalah air yang berkualiti bahkan air juga boleh jd ubat yang terbaik lagi lagi yang berkaitan dengan bakteria, virus. Apakah kandungan dalam antibiotik yang dimasukkan dalam badan tidak mengandungi bahan bahan yang akan memberi kesan sampingan? Jangan sesekali memasukkan bendasing dalam tubuh, sedang tubuh manusia adalah sebaik baik kejadian dan sistem.

No comments:

Post a Comment